fa515844cfb165e36af020fbf924fde9.jpg

Stary lud - Begegnung mit dem alten Volk
Zmakanje ze Starym ludom

 

Gruppen ab 10 Personen / Kupki wót 10 wósobow sem:

Wählen Sie jeweils ein Projektmodul aus dem Bereich A und aus dem Bereich B. Ein Projektmodul hat eine Länge von ca. 45 min, so dass ein Projekttag inklusive Führung etwa einen Umfang von 3 Unterrichtsstunden (rund 2,5 Zeitstunden inkl. Pause) hat.

Für jede weitere angefangene Stunde werden zusätzlich 1,50 € pro Besucher berechnet. 

Wuzwólśo projektowy modul z wobłuka A a z wobłuka B. Projektowy modul ma dłujkosć něźi 45 min, tak až projektowy źeń inkluziwnje wjeźenja něźi 3 wucbnych góźin (2,5 góźiny z pśestawku) trajo.

Za kuždu dalšnu zachopjonu góźinu woblicyju se pśidatnje 1,50 € na woglědarja.

Modulbereich A

Archäologie-Workshop / Archeologiska źełarnja

In diesem Workshop können die SchülerInnen selbst in die Rolle von Archäologen schlüpfen. Es werden Funde ausgegraben, gezeichnet und bestimmt. So lernen die Kinder/Jugendlichen welche Bedeutung archäologische Forschung hat und welche spannenden Geschichten sie erzählen kann.

W toś tom workshopje mógu wuknice sami do role archeologow zalězć. Namakanki se wurywaju, kreslaju a póstajaju. Tak wuknu źiśi / młodostne kótary wuznam ma archeologiske slěźenje a kótare zapśimujuce tšojeńka mógu wulicowaś.

Töpfern / Gjarncarjowaś

Wir formen aus Ton Gegenstände nach historischen Vorbildern. Es entstehen Gefäße, mittelalterliches Spielzeug oder Tiere. Fantasie kennt keine Grenzen.

Formujomy z gliny pśedmjaty pó historiskich pśikładach. Nastawaju sudobja, srjejźowěkowe grajki abo zwěrjeta. Fantazija njeznajo žedne granice. 

Feuermachen wie im Mittelalter / Wogeń zapaliś ako w srjejźowěku

Die Fähigkeit Feuer machen zu können war und ist wichtig für das Überleben des Menschen. Doch wie löste der Mensch diese Aufgabe im frühen Mittelalter? Wie war der Umgang mit dem Feuer? Die SchülerInnen können unter Aufsicht einmal selbst in die Rolle des „Feuerschlägers“ schlüpfen und versuchen Feuer zu machen.

Zamóžnosć wogeń napóraś móc jo była a jo hyšći wažne za pśežywjenje cłowjeka. Weto kak jo rozwězał cłowjek toś ten nadawk w ranem srjejźowěku? Kaki jo był wobchadanje z wognjom? Wukniki a wuknice mógu pód doglědom raz sami wopytaś wogeń napóraś.

Lederverarbeitung / Wobźěłanje kóže

Leder ist ein wichtiger Werkstoff in der Geschichte des Menschen. Wir basteln historische Lederbeutelchen, welche die SchülerInnen natürlich mit nach Hause nehmen können. Für dieses Modul fallen zusätzliche Materialkosten von 1,50 € oder 2,50 € (je nach Größe) an.

Kóža jo wažna źěłowa maśizna w stawiznach cłowjeka. Paslimy historiske kóžane měški, kótarež mógu wuknice se wě sobu domoj wześ. Za toś ten modul napaduju pśidatne kosty materiala 1,50 € abo 2,50 € (wótwisnje wót wjelikosći).

Weben / Tkaś

Wie entstehen eigentlich Stoffe? In diesem Kurs erlernen die SchülerInnen Grundlagen der Textilverarbeitung. Im Anschluss haben sie die Möglichkeit, dieses Handwerk selbst auszuprobieren und beispielsweise einen bunten Wollgürtel zu weben oder flechten.

Kak pópšawem maśizny nastawaju? W toś tom kursu nawuknu wukniki a wuknice zakłady pśeźěłanja tekstilow. Pó tom maju móžnosć, toś to rucnikaŕstwo sami wopytaś a na pśikład pisany wałmjany pask wutkaś abo pleśiś.

Modulbereich B

Vom Korn über Mehl zum Brot / Wót zernkow a muki ku klěboju

Nahrung aus Getreide ist für den Menschen seit langer Zeit wichtig. Doch wie kommt man vom Korn zum Brot? In diesem Workshop wird von den SchülerInnen Korn von Hand gemahlen und anschließend als Fladen oder Aschebrötchen gebacken. Nebenbei lernen sie Interessantes über die Geschichte des Getreides.

Caroba ze trajdy jo za cłowjeka južo dłujki cas wažna. Weto kak pśiźoš wót trajdy k skibje? We źěłarnje se wót wuknikow a wuknicow žyto z ruku mlejo a pó tom ako płony kołac abo guski pjaco. Pśipódla wuknu zajmnostki wó stawiznach trajdy.

Essen im slawischen Mittelalter / Jěze w słowjańskem srjejźowěku

Welche Nahrungsmittel gab es? Was wurde daraus zubereitet? Kennt ihr die Getreidesorten? Alles Fragen, die in diesem Projekt beantwortet werden. Die Kinder/Jugendlichen bereiten selbst auf dem offenen Feuer ihre Suppe und ihre Fladen zu. Ein sehr schmackhaftes Projekt.

Kake zežywidła jo dało? Co jo se z togo pśigótowało? Znajośo žytowe družyny? Wšykno pšašanja, na kótarež se w toś tom projekśe wótegranjaju. Źiśi / młodostne pśigótuju same pśi wognju swóju pólewanku a swóje płone kołacce. Wjelgin słodny projekt.